Bakı. Trend:
Dekabrın 1-də Avropa İttifaqı yenilənmiş Avropa Komissiyasının (AK) fəaliyyətə başlaması ilə yeni siyasi dövrə qədəm qoydu. Bu əlamətdar hadisə Aİ-nin əsas icraedici orqanının təsdiqlənməsindən əvvəl uzun sürən intensiv danışıqlar, siyasi intriqalar və pərdəarxası razılaşmalar dövrünün sonunu qoydu. Yeni Komissiya qarşıdakı beş ildə İttifaqın gələcəyini müəyyən edəcək əsas məsələlərin həllinə yönəlib.
2024-cü il noyabrın 27-də Avropa Parlamenti Ursula fon der Lyayenin rəhbərliyi ilə təklif olunan yeni Komissiya tərkibini təsdiqlədi. 652 deputatdan 370-i "lehinə", 282-si isə "əleyhinə" səs verdi. Komissiyanın fəaliyyət istiqamətləri sırasında xarici siyasət, iqlim strategiyası, müdafiə və rəqəmsal transformasiya mühüm yer tutur. Bu təyinatlar artıq siyasi və ekspert dairələrində geniş müzakirələrə səbəb olub.
Əsas təyinatlar: Aİ-nin mövqeyinin gücləndirilməsi
Ən diqqətçəkən dəyişikliklərdən biri Estoniyanın keçmiş baş naziri Kaya Kallasın Aİ-nin xarici işlər və təhlükəsizlik siyasəti üzrə ali nümayəndəsi vəzifəsinə təyin edilməsi olub. Kaya Kallas Rusiyaya qarşı sərt mövqeyi və Ukraynaya fəal dəstəyi ilə tanınır. Onun təyinatı Avropa İttifaqının Moskvaya təzyiqi artırmaq və ABŞ və NATO ilə əməkdaşlığı dərinləşdirmək əzmini nümayiş etdirir.
Kallasın əsas məqsədləri:
- Rusiyaya qarşı sanksiya rejiminin gücləndirilməsi.
- NATO və G7 daxil olmaqla, əsas müttəfiqlərlə əlaqələrin inkişafı.
- Ukraynaya Rusiyaya qarşı mübarizəsində dəstəyin artırılması.
Digər əhəmiyyətli təyinat isə ultrasağçı siyasətçi Raffaele Fittonun Avropa Komissiyasının vitse-prezidenti vəzifəsinə seçilməsi olub. O, "Avropa Mühafizəkarları və İslahatçılar" qrupunun üzvüdür və bu, sağ radikal nümayəndənin ilk dəfə belə yüksək vəzifəyə təyin olunmasıdır. Fitto regional inkişaf büdcələrinə nəzarət edəcək, lakin onun siyasətinin resursların mühafizəkar regionların xeyrinə yenidən bölüşdürülməsinə səbəb olacağından və bunun Aİ-nin iqlim gündəminə mane olacağından narahatlıqlar var.
İqlim gündəliyi: çağırışlar və hədəflər
İspaniyanın keçmiş ekologiya naziri Teresa Riberanın iqlim və rəqabət üzrə komissar vəzifəsinə təyin olunması Aİ-nin dayanıqlı inkişaf məsələlərinə önəm verdiyini bir daha təsdiqləyir. Riberanın əsas məqsədi Fit for 55 proqramını sürətləndirməkdir. Bu proqram 2030-cu ilə qədər istixana qazlarının emissiyasını 55% azaltmağı nəzərdə tutur.
Proqramın əsas istiqamətləri:
- Sənaye və nəqliyyatın dekarbonizasiyası.
- Bərpa olunan enerji mənbələrinin inkişafı.
- Karbohidrogendən daha çox asılı olan ölkələrə maliyyə dəstəyi.
Lakin onun təyinatı mübahisələrə səbəb olub. Nazir kimi fəaliyyəti dövründə İspaniyada baş verən fəlakətli daşqınlar ölkənin iqlim böhranlarına qarşı həssaslığını göstərdi və Riberanın bu problemləri Aİ səviyyəsində həll etmə bacarığını sual altına qoydu.
Təhlükəsizliyin gücləndirilməsi
Aİ tarixində ilk dəfə olaraq müdafiə üzrə komissar vəzifəsi təsis edilib və bu vəzifəyə Litvanın keçmiş baş naziri Andrius Kubilius təyin olunub. Bu addım, Aİ-nin geosiyasi təhdidlərin artdığı bir dövrdə strateji müstəqilliyini gücləndirmək niyyətini əks etdirir. Kubiliusun əsas məsuliyyətləri:
- Aİ üçün vahid müdafiə strategiyasının formalaşdırılması.
- Üzv dövlətlər arasında hərbi koordinasiyanın gücləndirilməsi.
- Müdafiə sənayesinin inkişafı, innovativ texnologiyalara investisiyalar daxil olmaqla.
Yeni Avropa Komissiyası Aİ-nin həm daxili, həm də beynəlxalq arenada mövqeyini gücləndirmək niyyətini nümayiş etdirir. İqlimdən təhlükəsizlik və xarici siyasətədək bütün istiqamətlər İttifaqın qarşıdakı illər üçün cəsarətli kursunu müəyyən edir. Lakin bu məqsədlərə çatmaq üçün Komissiya bir sıra ciddi problemləri aradan qaldırmalıdır:
- İttifaq daxilindəki siyasi müqavimət.
- İslahatların iqtisadi nəticələri.
- 27 üzv dövlət arasında konsensusun əldə olunması zərurəti.
Avropa yeni ümidlər və ciddi sınaqlar dövrünə qədəm qoyur. Bu dövr, Aİ-nin yeni liderlər komandasının nə qədər effektiv ola biləcəyini göstərəcək.
Aİ-də müdafiə inteqrasiyasının yeni mərhələsi
Andrius Kubiliusun müdafiə üzrə ilk Aİ komissarı təyin edilməsi İttifaqın təhlükəsizlik strategiyasında yeni mərhələ açır. Kubilius, Rusiyaya qarşı sərt mövqeyi və Avro-Atlantik dəyərlərə sadiqliyi ilə tanınır və bu, onu Aİ-nin müdafiə siyasətinin formalaşdırılmasında əsas fiqura çevirir. Onun təyinatı, Aİ-nin yeni geosiyasi çağırışlar qarşısında strateji müstəqilliyə nail olmaq istəyini vurğulayır.
Kubiliusun strateji planları
Andrius Kubilius, Avropa İttifaqının müdafiə və təhlükəsizlik üzrə ilk komissarı olaraq, öz fəaliyyətinin ilk 100 günü ərzində Kaya Kallas ilə birgə Aİ-nin təhlükəsizlik prioritetlərini müəyyən edən strateji sənədi təqdim etməyi planlaşdırır. Bu sənəd dörd əsas istiqaməti əhatə edəcək:
Təhlükələrin analizi: Dövlət və qeyri-dövlət riskləri, kiberhücumlar, terrorizm və iqlim böhranları. Müdafiə texnologiyalarının inkişafı: Xarici tədarükdən asılılığı azaltmaq üçün Avropa hərbi-sənaye kompleksinin stimullaşdırılması. NATO ilə koordinasiya: Aİ təşəbbüslərinin NATO çərçivəsində üzv ölkələrin öhdəlikləri ilə uzlaşdırılması. Hərbi-sənaye əməkdaşlığının dərinləşdirilməsi: Aİ üzv dövlətləri arasında hərbi texnikanın birgə istehsalı və inkişafı.
Müdafiə komissarı vəzifəsinin yaradılması Avropa İttifaqının qlobal təhlükəsizlik sahəsində müstəqil oyunçuya çevrilmək ambisiyalarını nümayiş etdirir. Lakin bu məqsədə nail olmaq aşağıdakı çətinliklərlə müşayiət olunur:
- Üzv dövlətlərin müqaviməti: Bəzi ölkələr Aİ-nin müdafiə rolunun güclənməsinin NATO-nun zəifləməsinə səbəb olacağından narahatdırlar.
- Maliyyə məhdudiyyətləri: Müdafiəyə xərclərin artırılması iqtisadi qeyri-sabitlik şəraitində mübahisələr doğurur.
- Siyasi fikir ayrılıqları: Təhlükəsizlik məsələlərinə müxtəlif yanaşmalar vahid strategiyanın razılaşdırılmasını çətinləşdirir.
Kubilius göstərməlidir ki, Avropa İttifaqı yalnız təşəbbüslər irəli sürməklə kifayətlənmir, həm də onları effektiv şəkildə həyata keçirə bilir. Strateji sənədin təqdimatı Aİ-nin bu yeni strukturunda bu vəzifənin səmərəliliyini sübut edəcək ilk imtahan olacaq.
Sənaye siyasəti: strateji vasitə kimi
Stéphane Séjournénin sənaye siyasəti üzrə Avropa komissarı təyin edilməsi Fransanın strateji ambisiyalarını vurğulayır. Bu addım ABŞ və Çinlə rəqabət aparmaq üçün sənaye suverenliyinin əsas olduğu bir sahədə Parisin mövqeyini gücləndirməyə yönəlib.
Fransa üçün sənaye siyasəti təkcə iqtisadi strategiya deyil, həm də Aİ-nin muxtariyyətini möhkəmləndirmək üçün bir vasitədir. Séjourné-nin prioritetləri arasında aşağıdakılar yer alır:
Açar sektorlara dəstək: Mikroelektronika, yaşıl texnologiyalar və bərpa olunan enerji istehsalının inkişafı. Enerji keçidi: Aİ sənayesinin iqlim məqsədlərinə uyğunlaşdırılması, iqtisadi itkiləri minimuma endirmək şərti ilə. İqtisadi təhlükəsizlik: Qlobal təchizat zəncirlərindən asılılığın azaldılması.
Bretonun əvəz edilməsi: səbəblər və nəticələr
Stéphane Séjournénin təyin edilməsi Thierry Breton ilə Ursula fon der Lyayen arasındakı ziddiyyətlərdən irəli gəlir. Breton Avropanın texnoloji müstəqilliyi təşəbbüslərini fəal şəkildə təşviq edirdi ki, bu da Komissiya rəhbəri ilə fikir ayrılıqlarına səbəb oldu. Nəticədə, Paris Séjourné üzərində dayanaraq Brüssel ilə daha uyğun əməkdaşlığı təmin etməyə çalışdı.
Bu təyinat Fransanın strateji vəzifələrdən milli maraqlarını irəli aparmaq üçün istifadə etmək istəyini əks etdirir. Həmçinin, Aİ-nin rəqabət qabiliyyətini qlobal çağırışlar dövründə artırmağa yönəlmiş sənaye siyasətində yeni bir mərhələni işarələyir.
Séjourné-nin milli və ümumavropa maraqları arasında balans yaratmaq bacarığı, Aİ-nin iqtisadi və texnoloji müstəqillik uğrunda mübarizəsində əsas amillərdən biri olacaq.
Prioritetlərin dəyişməsi: maraqlar arasında yeni tarazlıq
2024-cü ildə Avropa Komissiyasının yeni tərkibinin formalaşdırılması Avropa İttifaqının siyasi mənzərəsində mühüm dəyişikliklərə səbəb oldu. Gərgin müzakirə və kompromislərlə müşayiət olunan bu proses, həm İttifaqın əsas prioritetlərini, həm də daxili ziddiyyətlərini üzə çıxararaq ictimai rəy və geosiyasi vəziyyətdəki dəyişiklikləri əks etdirdi.
Ən diqqətçəkən qərarlardan biri portfellərin yenidən bölüşdürülməsi oldu ki, bu da bəzi üzv dövlətlərin təsir dərəcəsini dəyişdirdi. Məsələn, əvvəllər Aİ-nin genişlənməsinə cavabdeh olan Macarıstan nümayəndəsi Olivér Várhelyi indi səhiyyə və heyvanların qorunması ilə məşğul olacaq. Bu qərar, Viktor Orbanın avtoritar siyasətinə yönəlmiş tənqidlər fonunda Macarıstanın Aİ-dəki strateji məsələlərdə rolunun simvolik şəkildə azaldılması kimi qəbul edilir.
Digər tərəfdən, Sloveniya mövqeyini gücləndirdi: genişlənmə məsələlərinə cavabdeh komissar təyin edilmiş Marta Kos, Ukraynanın Aİ-yə üzv olmaq istəyinə açıq dəstəyini ifadə etdi. O, Ukraynanın islahat və bərpasının vacibliyini vurğulayaraq, G7 tərəfdaşları ilə koordinasiyanın əhəmiyyətini qeyd etdi.
Kaya Kallas: Aİ-nin xarici siyasətində yeni sima
Estoniyanın keçmiş baş naziri Kaya Kallasın Aİ-nin xarici işlər və təhlükəsizlik üzrə ali nümayəndəsi vəzifəsinə təyin edilməsi ən diqqətçəkən dəyişikliklərdən biridir. Kallas, Rusiyaya qarşı sərt mövqeyi və Ukraynaya fəal dəstəyi ilə tanınır ki, bu da onu Aİ-nin ən böyük geosiyasi çağırışlarla üzləşdiyi bir dövrdə əsas fiqura çevirir.
Kaya Kallasın əsas məqsədləri
Kaya Kallas, Aİ-nin xarici siyasət üzrə yeni ali nümayəndəsi kimi, aşağıdakı prioritetləri həyata keçirməyi hədəfləyir:
Rusiyaya qarşı sanksiya siyasətinin gücləndirilməsi: Moskvanın iqtisadi və siyasi təzyiq altında saxlanılması. ABŞ və NATO ilə strateji əməkdaşlığın dərinləşdirilməsi: Transatlantik əlaqələrin möhkəmləndirilməsi. Aİ-nin qlobal münaqişələrdə mövqeyinin irəlilədilməsi: Diplomatik təsirin artırılması və Aİ-nin aktiv rolunun təmin edilməsi.
Lakin onun təyinatı mübahisələrə səbəb olub. Tərəfdarları, Kallası Rusiyadan gələn təhlükələrə cavab verə biləcək lider kimi görür. Tənqidçiləri isə onun sərt ritorikasının neytral ölkələr və Qlobal Cənub dövlətləri ilə əlaqələri çətinləşdirəcəyindən narahatdır.
Yeni Avropa Komissiyası: Gərgin müzakirələr və kompromislər
Yeni Komissiyanın formalaşdırılması milli və ümumavropa maraqları arasında tarazlıq yaratmaq məqsədilə mürəkkəb danışıqlarla müşayiət olunub.
- Olivér Várhelyi: Avropa Parlamentindəki ciddi müqavimətə baxmayaraq, Macarıstan nümayəndəsi Komissiyada yerini qoruyub. Lakin onun daha az əhəmiyyətli portfellə təmin olunması kompromis qərar kimi qəbul edilir.
- Raffaele Fitto: İtaliyanın ultrasağçı siyasətçisinin Avropa Komissiyasının icraçı vitse-prezidenti təyin olunması ciddi rezonans doğurub. Giorgia Meloni və sağ qüvvələrin dəstəyi ilə təsdiqlənən Fittonun təyinatı, Aİ-də mühafizəkar qüvvələrin artan təsirini göstərir.
Bu nümunələr göstərir ki, üzv dövlətlərin milli maraqları və daxili siyasi amilləri Komissiyanın tərkibi və fəaliyyətinə əhəmiyyətli dərəcədə təsir edir.
Yeni Avropa Komissiyasının qarşısında duran əsas problemlər
Aİ-nin genişlənməsi: Ukrayna və Qərbi Balkanların sürətli inteqrasiyası üçün siyasi və iqtisadi resursların artırılması, eləcə də bu prosesə skeptik yanaşan üzv dövlətlərlə konsensus əldə olunması vacibdir. İqlim gündəliyi: Fit for 55 proqramı və yaşıl iqtisadiyyata keçidin maliyyələşdirilməsi ilə bağlı mübahisələr, xüsusən Şərqi və Qərbi Avropa arasında fikir ayrılıqlarını dərinləşdirir. Milliçiliyin artması və sağa meyillilik: İtaliya və Macarıstan kimi ölkələrdə sağçı qüvvələrin güclənməsi, Aİ-nin birliyini və kollektiv qərarlar qəbul etmək qabiliyyətini şübhə altına alır. Geosiyasi çətinliklər: Rusiya və Ukrayna arasında münaqişənin dərinləşməsi, eləcə də Çin və ABŞ ilə münasibətlərin gərginləşməsi Aİ-dən daha operativ və əlaqələndirilmiş reaksiya tələb edir.
Ursula fon der Lyayen üçün ciddi sınaq
İkinci müddətə Komissiya sədri seçilmiş Ursula fon der Lyayen, bu yeni tərkibi formalaşdırmaqda böyük sınaqdan keçib. Namizədlərin təsdiqlənməsi üçün əldə olunan kompromislər, onun milli maraqlarla ümumavropa prioritetləri arasında balans tapmaq bacarığını nümayiş etdirdi.
Bundan sonra fon der Lyayen yeni Komissiyanın müasir çağırışlara effektiv cavab vermək və Aİ-nin dinamizmini qorumaq qabiliyyətini sübut etməlidir. Bu tapşırığın uğurla yerinə yetirilməsi, Avropa İttifaqının yaxın illərdə qlobal arenada konsolidasiya olunmuş bir aktor kimi çıxış edib-etməyəcəyini müəyyən edəcək.
Müdafiə və kosmos: Strateji muxtariyyətə doğru
Avropa Komissiyasının yeni tərkibində müdafiə və kosmos üzrə komissarlığın təsis edilməsi Aİ-nin strateji müstəqilliyinin gücləndirilməsi yolunda mühüm bir addımdır. Bu vəzifəyə Litvanın keçmiş baş naziri Andrius Kubilius təyin edilib. Kubiliusun təyinatı, müdafiə və kosmosun qeyri-sabit qlobal şəraitdə Aİ siyasətinin əsas istiqamətləri olduğunu bir daha vurğulayır.
Kubiliusun prioritetləri
Hərbi-sənaye əməkdaşlığının dərinləşdirilməsi: Silahların birgə istehsalına və tədqiqatlara investisiyaların artırılması ilə Aİ-nin müdafiə sənayesinin möhkəmləndirilməsi. Müdafiə texnologiyalarının inkişafı: Kiberhücumlara və kosmik rəqabətə cavab vermək üçün innovativ həllərin tətbiqi.
Lakin bu təşəbbüslərin həyata keçirilməsi daxili ziddiyyətlərlə çətinləşir. Bəzi ölkələr, müdafiə inteqrasiyasının NATO-nun və ABŞ-ın Avropanın təhlükəsizliyindəki rolunu zəiflədəcəyindən narahatdır. Bu skeptisizm Kubiliusun təşəbbüslərinə siyasi dəstəyi məhdudlaşdırır və strateji muxtariyyətə nail olmağı çətinləşdirir.
Baltik siyasətçilərinin Aİ-nin prioritetlərində rolu
Kubiliusun və Kaya Kallasın Aİ-də mühüm mövqelərə təyin olunması İttifaqın prioritetlərindəki dəyişiklikləri əks etdirir. Hər iki siyasətçi Baltikyanı ölkələrdən olub, Aİ-nin Rusiyaya qarşı sanksiyalarını gücləndirmək və müdafiə potensialını artırmaq mövzusunda fəal mövqe nümayiş etdirir.
Kallas: Transatlantik əlaqələrin möhkəmləndirilməsi, Rusiyaya
qarşı sanksiyaların gücləndirilməsi və Ukraynaya dəstək.
Kubilius: Aİ-nin daxili gücləndirilməsinə diqqət yetirərək, müdafiə
və kosmik siyasətin inkişafı.
Onların fəaliyyəti, Aİ-nin yeni çağırışlarla necə mübarizə aparacağını və daxili fikir ayrılıqlarını aradan qaldıra biləcəyini göstərəcək.
Təcrübə ilə sabitlik: Şefçoviç və Dombrovskis
Avropa Komissiyasının siyasi tərkibində baş verən əhəmiyyətli dəyişikliklər fonunda, təcrübəli üzvlərdən olan Maroş Şefçoviç və Valdis Dombrovskisin saxlanması ardıcıllığın təmin edilməsi baxımından mühüm addımdır.
- Maroş Şefçoviç: 15 illik Aİ təcrübəsinə malik olan slovak siyasətçi ticarət, iqtisadi təhlükəsizlik və institusional proseslərin şəffaflığı məsələlərinə diqqət yetirəcək. Onun kompromis tapmaq bacarığı xüsusilə artan iqtisadi təzyiq dövründə dəyərlidir.
- Valdis Dombrovskis: Aİ-nin iqtisadi islahatlarını və maliyyə siyasətini kurasiya edən latviyalı siyasətçi, statusunun azalmasına baxmayaraq, əsas rolunu qoruyur.
Onların Komissiyada iştirakı Aİ-nin iqtisadi və ticarət siyasətində sabitliyin təmin olunmasında mühüm rol oynayır. Bu, müdafiə, iqlim siyasəti və miqrasiya kimi yeni prioritetlərə uyğunlaşma dövründə daha da əhəmiyyətlidir.
Yeni liderlər nəsli və gələcəyin çağırışları
Avropa Komissiyasının yenilənmiş tərkibi Aİ-nin dəyişən geosiyasi və daxili mühitə uyğunlaşmaq cəhdini əks etdirir:
- Müdafiə rolunun gücləndirilməsi: Andrius Kubiliusun təyinatı ilə.
- Xarici siyasət inteqrasiyasının dərinləşdirilməsi: Kaya Kallasın rəhbərliyi ilə.
- Portfellərin yenidən bölüşdürülməsi: Várhelyi kimi şəxslərin vəzifələrinin dəyişdirilməsi milli maraqlarla ümumavropa hədəfləri arasında tarazlıq yaratmaq istəyini göstərir.
Daxili fikir ayrılıqlarına və çətin danışıqlara baxmayaraq, yeni Komissiya Aİ-nin qlobal arenada daha fəal olmağa hazır olduğunu nümayiş etdirir. Bu siyasətin uğuru Kubilius və Kallas kimi liderlərin yalnız mandatlarını effektiv şəkildə həyata keçirmək deyil, həm də milli maraqların yaratdığı maneələri aradan qaldırmaq bacarığından asılı olacaq.
Avropa İttifaqı transformasiya dövrünə daxil olur, burada sabitliklə islahatlar arasındakı balans uğurun açar faktoruna çevriləcək.
Sağ mərkəzçilik: Aİ-nin yeni siyasi reallığı
2024-cü ildə Avropa Komissiyasının yeni tərkibinin formalaşdırılması Avropa İttifaqının siyasi sistemində köklü dəyişiklikləri əks etdirdi. Avropa Parlamentinə keçirilən yay seçkiləri sağ-mərkəzçi partiyaların mövqeyinin güclənməsinə səbəb oldu. Bu, Aİ-nin strategiyalarını və prioritetlərini yenidən nəzərdən keçirməsinə gətirib çıxardı. Bu dəyişiklik, İttifaqın dəyişən ictimai rəyə və qlobal çağırışlara uyğunlaşmaq cəhdini əks etdirir.
Əsas faydalananlardan biri Manfred Weberin rəhbərliyi altında Avropa Xalq Partiyası (EPP) oldu. Lakin hazırkı EPP, son onilliklərdə Avropa siyasətinə hakim olan mülayim-mühafizəkar qüvvədən fərqlənir. Sağ və millətçi partiyaların artan populyarlığı səbəbindən, EPP öz ritorikasını sağa yönəltməyə məcbur oldu.
EPP siyasətində yeni vurğular
Miqrasiya siyasətinin sərtləşdirilməsi: Sərhəd nəzarətinin gücləndirilməsi və miqrasiya axınlarının yenidən paylanması. Müdafiə əməkdaşlığının gücləndirilməsi: Aİ-nin strateji müstəqilliyinə diqqət yetirilməsi. İqtisadi proteksionizm: Daxili bazarın dəstəklənməsi və xarici tədarükçülərdən asılılığın azaldılması.
Bu dəyişikliklər, EPP-nin daha radikal mövqelərə meylli seçicilərin dəstəyini qorumaq istəyini nümayiş etdirir ki, bu da onun ritorikasını sərtləşdirir və daha az mərkəzçi edir.
Yeni Komissiyanın əsas prioritetləri
Miqrasiya siyasətinin islahatı: Miqrasiya böhranı Aİ üçün ən aktual problemlərdən biri olaraq qalır. Yeni Komissiya, xarici sərhədlərə nəzarətin sərtləşdirilməsinə və miqrasiya axınlarının üzv ölkələr arasında yenidən paylanmasına böyük önəm verir. Bu tədbirlər, üzv dövlətlərin iqtisadi və sosial sabitliyini təmin etməyə yönəlib və miqrasiya üzərində daha sərt nəzarəti dəstəkləyən ictimai rəyin dəyişməsini əks etdirir. Müdafiə və təhlükəsizlik: Strateji muxtariyyət: Müdafiə və kosmos üzrə komissar vəzifəsinin təsis edilməsi və Andrius Kubiliusun təyinatı, Aİ-nin müdafiə potensialının gücləndirilməsi yolunda mühüm addım oldu. Yeni təşəbbüslər aşağıdakıları nəzərdə tutur:
- Hərbi-sənaye kompleksinə birgə investisiyaların inkişaf etdirilməsi.
- Avropa müdafiə texnologiyalarının gücləndirilməsi.
- NATO-dakı öhdəliklərlə uzlaşmaqla müdafiə səylərinin sinxronlaşdırılması.
Lakin bu addımlar Aİ daxilindəki siyasi müqavimətlə üzləşir. Bir çox ölkələr Aİ-nin müdafiə rolunun güclənməsinin transatlantik əlaqələri zəiflədəcəyindən və ABŞ-ın Avropa təhlükəsizliyindəki rolunu azaldacağından narahatdır.
İqtisadi proteksionizm: Qlobal iqtisadi böhranlar və Çin ilə ABŞ-dan gələn artan rəqabət, Aİ-ni ənənəvi liberal iqtisadi siyasətini yenidən nəzərdən keçirməyə məcbur edir. Yeni Komissiya diqqəti aşağıdakı məsələlərə yönəldir:
- Daxili bazarın möhkəmləndirilməsi.
- Qlobal təchizat zəncirlərindən asılılığın azaldılması.
- Avropa biznesinə dəstək, xüsusilə "Avropaya İnvestisiya" proqramı vasitəsilə.
Bu yanaşma, iqtisadi sabitliyi təmin etməklə yanaşı, Aİ-nin texnoloji müstəqilliyini gücləndirmək məqsədi daşıyır.
Aİ üçün yeni sınaqlar
Yeni Avropa Komissiyası aşağıdakı qlobal çağırışların öhdəsindən gəlməli olacaq:
Ukraynadakı müharibə: Kiyevə hərbi, iqtisadi və diplomatik dəstəyi davam etdirmək və Ukraynanın Aİ-yə inteqrasiyasına töhfə vermək. Enerji böhranı: Fosil yanacaqlardan asılılığı azaltmaq üçün davamlı həll yolları tapmaq. İqlim dəyişikliyi: Fit for 55 proqramını həyata keçirmək və yaşıl texnologiyaları inkişaf etdirmək. Təhlükəsizlik sahəsində dəyişikliklər: Kaya Kallas və Andrius Kubiliusun rəhbərliyi altında Aİ müdafiəsi üçün yeni strategiyanın hazırlanması.
Avropa İttifaqı sabitlik və islahatlar arasında tarazlığı təmin edərək gələcək uğurlarını müəyyən etməyə çalışır.
Daxili bazarın inkişafı və texnoloji müstəqillik
Avropa Komissiyası aşağıdakı iqtisadi prioritetlərə diqqət yetirir:
- Daxili bazarın gücləndirilməsi: Avropa şirkətləri üçün daha rəqabətli mühitin yaradılması.
- Xarici tədarükdən asılılığın azaldılması: Əsas sənaye sahələrində istehsalın Avropaya qaytarılması.
- Avropa biznesinə dəstək: Xüsusilə "Avropaya İnvestisiya" proqramı kimi təşəbbüslər vasitəsilə.
Bu tədbirlər, qlobal iqtisadi təlatümlər şəraitində Aİ-nin iqtisadi sabitliyini və texnoloji müstəqilliyini gücləndirmək məqsədi daşıyır.
Qlobal çağırışlar: Aİ üçün yeni gündəm
Yeni Avropa Komissiyası fəaliyyətə qlobal çağırışlarla dolu bir dövrdə başlayır:
Ukraynada müharibə: Kiyevə dəstək prioritet olaraq qalır. Bu, həmçinin Ukraynanın Aİ-yə inteqrasiyası istiqamətində səyləri əhatə edir. Enerji böhranı: Fosil yanacaqlardan asılılığı azaltmaq üçün uzunmüddətli həll yollarının axtarışı. İqlim dəyişiklikləri: Fit for 55 proqramının həyata keçirilməsi və yaşıl texnologiyaların inkişafı. Təhlükəsizlik sisteminin yenidən qurulması: Kaya Kallas və Andrius Kubilius tərəfindən hazırlanacaq müdafiə strategiyası Aİ-nin qlobal təhlükəsizlik sistemində rolunu müəyyən etmək üçün mühüm bir addım olacaq.
Sağ-mərkəzçilik və Aİ-nin gələcəyi
Aİ institutlarındakı sağa meyllilik təkcə Avropa cəmiyyətindəki əhval-ruhiyyənin dəyişdiyini əks etdirmir, həm də İttifaqın dövrün çağırışlarına uyğunlaşması üçün yeni imkanlar açır. Sağ-mərkəzçi gündəm miqrasiya siyasətinin sərtləşdirilməsi, müdafiə potensialının gücləndirilməsi və iqtisadi proteksionizm kimi istiqamətləri özündə birləşdirir. Bu yanaşma artan qeyri-sabitlik və qlobal böhranlara cavabdır.
Lakin bu kursun uğuru yeni Komissiyanın aşağıdakı məsələlərdəki bacarığından asılıdır:
- Üzv dövlətlər arasında milliçilik meyllərinin artmasına baxmayaraq, birliyi qorumaq.
- Strateji muxtariyyət və transatlantik öhdəliklər arasında balansı qorumaqla, xarici çağırışlara effektiv reaksiya vermək.
- Üzv ölkələr arasındakı fikir ayrılıqlarını nəzərə alaraq, ambisiyalı daxili islahatları həyata keçirmək.
Yeni Komissiya: İddialar və çağırışlar
Yeni Avropa Komissiyası fəaliyyətinə böyük ambisiyalar və mürəkkəb çağırışlarla başlayır. Sağ-mərkəzçi qüvvələrin mövqeyinin güclənməsi və prioritetlərin təhlükəsizlik, miqrasiya və proteksionizmə yönəlməsi Avropa siyasətinin hazırkı reallıqlarını əks etdirir.
Komissiyanın uğuru bu dəyişikliklərə uyğunlaşmaq, Avropa vətəndaşlarının tələblərinə cavab vermək və Aİ-nin qlobal arenada mövqeyini möhkəmləndirmək bacarığından asılı olacaq. Bu dövr, Aİ-nin sabitliklə islahatlar arasında tarazlıq taparaq, dünya siyasətində mövqeyini necə qoruyacağını müəyyən edəcək.